Fordítsa vissza inzulinrezisztenciáját, 2-es típusú cukorbetegségét! Kattintson erre a sorra!

5 hiba 27 éves kor felett, amiket elkövet egészsége ellen!

5 hiba 27 éves kor felett, amiket elkövet egészsége ellen

Miért pont 27 éves kornál hibádzik a dolog? Azért, mert e kor felett már elindul az öregedés. Öregedni pedig lehet egészségesen, és lehet betegen is. Szóval a lényeg, hogy időben kell cselekedni, ha kiegyensúlyozott, nyavalyamentes életet szeretne. A több éves orvosi tapasztalatom alapján állítottam össze a listát, vágjunk is bele!

1. hiba: Nem szakértők tanácsait követi!

Gyakran találkozom azzal a jelenséggel, hogy betegek kérdeznek “híres emberek” ajánlásairól, vagy termékeiről. A másik lehetőség, hogy egy bulvárlap csodadiétájáról esik szó. Mindkét esetben meg szoktam kérdezni: vajon akik ajánlják ezeket, mennyi tapasztalatuk van a hosszútávú egészségre gyakorolt hatásokról?

Jó kérdés igaz? Nagyon sok információt olvashat, hallhat Ön is az egészségről, betegségek kezeléséről, nem mindegy, hogy ki vállalja a felelősséget a javaslataiért.

És többnyire ez a gond. Amióta a sürgősségin hallottam egy pácienstől, hogy “ezt ajánlották a szívemre, hogy ne legyen infarktusom”, azóta mindig ez jut eszembe. Azért, mert ezt a beteget pár perccel később szívinfarktus miatt küldtem a legközelebbi kardiológiai centrumba.

Tehát csak óvatosan a tuti tippekkel!

2. hiba: Nem jár rendszeresen szűrésekre, orvosi vizsgálatokra!

“Nem csak akkor van szükségünk orvosra, amikor betegek vagyunk, hanem akkor is, amikor jól érezzük magunkat.”

James Le Fanu

A házat rendszeresen takarítjuk, az autót visszük olajcserékre, a füvet is lenyírjuk, a portát karbantartjuk, a saját testünkre viszont ritkán jut idő. Vagy egyáltalán nem. De miért? Hiszen semmi sem tart örökké.

Szerencsére egyre többen vannak, akik tudatosan, már egészségesen járnak szűrésekre, hogy ellenőrizzék szervezetüket. Mesélek egyet…

Szóval egy kisvárosban szűrőnapot tartottak, bárki mehetett. Mértek többek között vérnyomást, EKG.t is készítettek, volt kardiológiai vizsgálat, DEXA (csontsűrűség), illetve hasi-ultrahangra is be lehetett jelentkezni sok egyéb más mellett.

Ki szokott ilyen szűrésekre többségében ellátogatni? Igen, többnyire az idősebbek, akik már betegek, vagy van betegségtudatuk. Ahogy ültem a belgyógyászati pultnál és fogadtam a konzultációra jelentkezőket, a sok korosabb ember után egyszer csak egy 33 éves nő ült velem szemben.

Végignéztem a papírjait és ledöbbentem. Nagyon alacsony volt a csontsűrűsége, úgyhogy ő még időben szerzett erről tudomást, és meg is beszéltük, hogy szakembert kell keresnie, és sokat kell majd dolgozni, hogy ne legyenek “törékenyek a csontjai”. Rászánt egy napot és eljött.

3. hiba: Nem mozog eleget, vagy nem a megfelelő sportot választja, vagy nem jól végzi a gyakorlatokat!

Elég sok helyről folyik a mantra (joggal), hogy napi legalább fél óra séta mindenképp legyen, ha mozgásról van szó. Ami ettől több, nos az csak jobb.

Nem feltétlenül.

Mert melyik sportok biztonságosak a hosszútávú egészség szempontjából? A sakkban nehezen sérülhetünk le, de ha az ökölvívást, vagy amerikai focit nézzük, már kicsit árnyaltabb a kép. Olyannyira, hogy az előbbinél, és utóbbinál is a sok ütés ami éri a fejet, elváltozásokat okozhat az agyban. Sőt erről az “agysorvadásról” betegséget is elneveztek, definíció szerint a krónikus traumatikus enkefalopátiáról beszélünk.

A lényege az, hogy a sok fejsérülés miatt, egy fehérje kóros formája felhalmozódik és zavartsághoz, hallucinációkhoz, depresszióhoz, demenciához, öngyilkossághoz vezethet. Erről a jelenségről szól Will Smith főszereplésével a Sérülés című nagyszerű film. Részletes filmkritika a videóban.

Szóval csak óvatosan, azzal, hogy akár magunknak, akár gyermekeinknek mit választunk.

A másik gond lehet, hogy a gyakorlatokat nem végzi helyesen. Legyen szó akár konditermi, vagy más edzéstípusról, fontos, hogy mindig kellő óvatossággal, mértéket tartva, bemelegítve folyjon a z edzés.

4. hiba: Nem étkezik egészségesen!

Az köztudott, hogy az egészségtelen ételek bevitele elhízáshoz, cukorbetegséghez és más betegségekhez vezethet. Persze itt is az arány számít, többségünk szokott “bűnözni”, mert például karácsonykor elég nehéz elvonatkoztatni mama sütijeitől, bejgliétől.

Tehát az arányok meghatározóak.

Amiről sokan nem tudnak, vagy nem annyira közismert, hogy egyénileg is különbözünk egymástól. Lehet ha választunk két embert, és A személy rizst eszik, B személyhez viszonyítva kicsit másképp emelkedik a vércukorszint, és az erre bekövetkező inzulin válasz is más lesz. A több inzulin pedig hízás felé billenti a mérleg nyelvét, hiszen ez a “tárolóhormon”.

Amire kilyukadni szeretnék, hogy egyénileg változhat, hogy kinek milyen mértékben, mi a megfelelő étrend. Ehhez még társulhat a tartós stressz, alvási szokás, ételallergiák sok egyéb más. Lényegében ugyanoda lyukadunk itt is, mint az első pontban, hogy ne féljen szakembertől segítséget kérni, ha változtatni szeretne életmódján!

5.hiba: Rossz célokat tűz ki

Új autó, új lakás, bármilyen új tárgy után sóvárog? A célunk kiválasztásakor az első kérdés legyen: milyen áldozatot kell érte meghozni? A második, hogy megéri-e? Az idejéből többnyire kénytelen lesz beáldozni, ezt nehéz elkerülni. Tényleg annyira fontos megszerezni azt az új agyonreklámozott tárgyat? Mennyit tesz hozzá az életéhez?

A cél hajszolása közben jut elég idő szervezetének is? Higyje el, elég sok végstádiumú daganatos beteggel, és haldoklóval beszéltem, egyikük sem azt említette, miért nem vett még egy újabb autót.

Inkább a daganat, áttét, többszervi károsodás miatt fájdalomcsillapítót kértek, és az emberi kapcsolatokban elkövetett hibák miatt bánkódtak.

Céljai között szerepeljen az egészségmegőrzés, mert az több szabad, betegségmentes percet jelent a földön. Válasszon olyan célokat, melyekért megéri dolgozni!

Hasonló bejegyzések

Nincs találat

A keresett oldal nem található. Próbálja meg finomítani a keresést vagy használja a fenti navigációt, hogy megtalálja a bejegyzést.